SP!C9 URBAN CANVAS cu fotograful Cornel Lazia este un eveniment pe bază de invitație, în cadrul căruia renumitul fotograf ne va prezenta, în auditoriul Muzeului de Artă Recentă, un punct de vedere despre legătura între fotografie și urbanitate.
În pregătirea acestui eveniment, vă prezentăm un ”body of work” selectiv prin care Cornel Lazia, doctorand la secția ”Cinematografie și media” în cadrul UNATC București, își dezvăluie poziția față de construire și poiesis.
EXPOZIȚIA ”MONOLITH”
https://500px.com/p/cornellazia/galleries/monolith-an-expression-of-viewing
”„Monolith”
este o serie de peisaje urbane, o explorare în căutarea unei unități intrinseci
a spațiului construit ca martor al existenței și al prezenței umane. Nu
întâmplator în toate imaginile expoziției omul este absent, prezența sa fiind
substituită „urmei” , construcției, structurii și de ce nu în final chiar
unității monolitice ca simbol al permanenței. Expoziția este compusă din o
serie de 7 imagini panoramice de mari dimensiuni (parți ale aceleiași imagini)
și de 18 miniaturi afișate în rame caseta pe două rânduri. Am ales această
modalitate de expunere pornind chiar de la conceptul de monolit, de structură
indestructibilă și am văzut acest aranjament ca un întreg compus din
sub-ansamble care sunt elemente indivizibile asemenea unor particule elementare.
În
cazul imaginii de mari dimensiuni pe care am ales să o desfac în mai multe
panorame diferite, am urmărit aplicarea procesului invers celui aplicat în
cazul miniaturilor. Am vrut ca prin desfacerea imaginii în mai multe
sub-ansamble în care am izolat grupul de blocuri ca o unitate indivizibilă, în
timp ce cerul mult mai puțin concret este descompus în mai multe piese ce
reprezintă o dezvoltare spațială dar care în același timp ar putea fi văzute ca
o serie ce prezintă instantanee ale unei evoluții temporale.
Această
ambiguitate temporal spațială a cerului descompus în mai multe lucrări am
explorat-o și în altă expoziție ulterioară în care contextul si aranjamentul au
fost cu totul altele.
Printurile miniaturale plasate pe o parte și alta a seriei centrale obligă privitorul să se apropie foarte mult de imagini și astfel să aibă un contact mult mai intim cu expoziția obligându-l să perceapă imaginile mici în contrast cu dimensiunea imaginii centrale. Acest contrast folosit ca o referință fluidă, în opinia mea, are ca finalitate sublinierea faptului că acest concept de monolit nu este atât de mult legat de dimensiune cât mai degrabă reprezintă concepte cum ar fi coeziunea și indestructibilitatea.”
( Sursa textului și a fotografiilor prin amabilitatea fotografului Cornel Lazia).
Suntem onorați să organizăm SP!C9 la Muzeul de Artă Recentă, cel mai potrivit loc pentru o confruntare de idei avînd ca temă fotografia de arhitectură și arhitectura fotografiei.
No comments:
Post a Comment